Weekendje Berlijn - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Birgit Meijer - WaarBenJij.nu Weekendje Berlijn - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Birgit Meijer - WaarBenJij.nu

Weekendje Berlijn

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

05 Mei 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Hey Hey

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven, maar hier komt er weer een!
Afgelopen weekend ben ik in Berlijn geweest! Samen met een paar andere Nederlanders zijn we met een CBS trip meegeweest! Gezellig vrijdagochtend om kwart voor 6 verzamelen en hoppa de bus in. Eenmaal aangekomen in Berlijn was het harstikke mooi weer, en gingen we opzoek naar het hostel! Toen begon de drama al! Allereerst wil 1 van die mutsen van de crew mijn koffer aanpakken van de buschauffeur, maar houd ze hem aan 1 hengels vast waardoor het hele hengels van de koffer scheurt, dan komen we in ons hostel aan en krijgen we de sleutel van ONZE kamer,ahum ja we moesten met 6 mensen een kamer delen! Je moest zelf je bed opmaken, met lakens waar gaten in zaten en een kussen wat meer op een wattenbolletje leek. Ahum mijn humeur was redelijk gedaald, toen gingen we op zoek naar de douches, deze waren per 4 hokjes in 1 ruimte, waarvan er geen deur op slot kon en de douchecabine zelf ook niet geheel afgesloten was, waardoor je dus eigenlijk gewoon open en bloot voor de rest van het hostel stond te douchen , humeur daalt met de seconde! Maar oke, we moesten ons om gaan kleden aangezien we weer moesten verzamelen bij de receptie omdat we uit eten gingen en daarna zouden gaan stappen!
Eenmaal bij het restaurant aangekomen, bleek het white trash te heten, en het restaurant deed ook letterlijk en figuurlijk zijn naam eer aan. Er liepen de meest freaky mensen rond, van dragqueens, tot vol geschminkte en getatoeërde mensen. IK, had netjes een heel schattig zwart jurkje aan, high heels, een zwart vestje en me blonde haar netjes opgestoken : ahum ahum. De serveerster was pijnlijk vol gestopt met piercings, maar ik moet toegeven het eten was wel heel lekker.
We konden de rest van de avond in het restaurant blijven als we wouden, aangezien er een live concert zou plaatsvinden, maar naar de mensen kijkend leek het niet mijn type muziek. Gelukkig kwam mijn Duitse vriend Sandro ons ophalen en zijn we ergens lekker cocktailtjes gaan drinken!
Eigenlijk zouden we daarna nog met Sandro uitgaan, maar de vriendinnen die dan ook meezouden gaan hoorden meer in de categorie ''white trash'' dan '' mensen die birgit leuk vind'' dus zijn we terug gegaan naar ons hostel! Daar leek het ons een goed idee om nog snel even te gaan douchen, wat inhield dat je een lauwe douche had waarbij je tussen de waterdruppels door kon springen!De volgende dag weer fris en fruitig om 7 uur opgestaan, om lekker te gaan ontbijten ( ahum) en dan een city tour van 3 UUR LANG te maken!
Ik moet heel eerlijk dat ik echt te moe was om de tour op waarde te stellen, en daarnaast werkte de tourguide mij ook nog eens ontzettend op mijn zenuwen aangezien de jongen een concentratieprobleem had van hier tot verweggiestan! Geen enkel verhaal werdt verteld zonder een onderbreking over het weer, iemand die hij langs zag lopen, of muziek die in de verte speelde. Ik heb me de hele tour moeten inhouden om niet tegen die jongen te schreeuwen : FOCUS!!!! Naar de tour hadden we de rest van de dag vrij, die wij dames graag wouden benutten met shoppen. Helaas, 1 mei, dag van de arbeid a.k.a alle winkels zijn gesloten. Toen zijn we zelf nog maar een kleine culturele tour gaan houden, waarna we daarna terug zijn gegaan naar het hostel om even te relaxen en een powernapje te doen!

S'avonds hebben we bij een lekker italiaans restaurantje gegeten, een beetje ingedronken in het hostel, en daarna naar een of andere exclusieve club in Berlijn : Watergade. Het heeft ons eerst man en macht gekost om er te komen, maar het was wel de moeite waard! Nadat je door 2 uitsmijters bent gekeurd en gechecked mag je naar binnen!

Helaas brak mij tegen een uurtje of half 4 de hele dag rond sjouwen toch echt op, en ben ik naar huis gegaan terwijl de rest nog even is doorgefeest. 1 meisje wou met mij mee, helaas moesten we op mijn sense of direction vertrouwen om thuis te komen! Thank god dat ik duits spreek waardoor we een uur later ons hostel weer binnen liepen!

De volgende ochtens ging heerlijk om 7 uur de wekker weer, en zijn we tegen half 9 in de bus gegaan om een 3 UUR duurdende rondleiding te krijgen door sachsenhausen, een concentratie/werkkamp.

Deze keer hadden we een guide die een stuk geconcentreerde was, en die ook heel interessant vertelde. Naar de tour zijn we allemaal in de bus geklommen en van vermoeidheid zo ongeveer direct in slaap gevallen!

Al met al was het echt wel een leuk weekend! Het was alleen jammer dat het allemaal zo kort was, en je zo moe was, maar cker de moeite waard!


Wanneer ik weer updates heb worden ze gepost!!

Liefs uit CPH

  • 06 Mei 2010 - 13:22

    Merle:

    Hee meid!
    Wat toevallig ik ben vorige week een weekje in Berlijn geweest met school! Ook ik ben naar sachsenhausen geweest, maar gelukkig geen 3 uur durende rondleiding gehad;) ben je ook nog naar KaDeWe geweest!?

    wanneer ben je weer terug in NL.. dan gaan we weer een keer een martinietje drinken @ my place;)!

    veel plezier nog daar tot gauw liefss xx

  • 06 Mei 2010 - 13:32

    Lindsey:

    Zo te horen was het tussen de tegenslagen door een geslaagd weekend! Goed om te horen :D. Wat leuk btw dat je Sandro ook nog gezien hebt :). Hoop dat ik je snel weer eens spreek, kunnen we ff gezellig bijkletse :)!

    Veel liefs, dikke kus & knuffel Lins!

  • 13 Mei 2010 - 17:51

    Hermajanswiff:

    hallo Birgit,

    zijn wij ook een keertje weer, uit het hartstikke DRUILERIGE KOUDE NIJVERDAL.
    het lijkt wel winter. vandaag is het hemelvaart, alleen een stukje gewandeld met jan en swiff, en echt bevroren terug gekomen, gelukkig nog een warm patatje meegenomen, werden we een ietsie Pietsie warm.
    je hele verslag van Berlijn gelezen, weer een heel spektakel hoor, volgens mij moet je toch zo af en toe helemaal MUNT zijn, van al het regelen, bedenken, genieten, enz.
    ook gehoord van het tentamen in de goede enveloppen, 6 kantjes weer overschrijven, verschrikkelijk, dat ze dat vooraf ook niet fatsoenlijk uitleggen, maar het is je weer gelukt, dus proficiat hoor.
    en Birg bedankt voor je hele leuke kaart, ik bewaar ze hoor, dat hondje wat je van
    Mams hebt gekregen, lijkt wel echt op de foto, erg MOOI.
    ja, en nu toch echt wel aftellen niet, je weet nog niet precies wanneer, misschien lekker voordat Mams naar Enschede gaat, komt dus toch weer mooi uit, kun je Paps ook helpen, ha ha.
    en maak je ook nog gezelli oma's verhuizing mee, als het zover is.
    hopelijk kun je dan ook nog aan het werk in de kledingzaak en dan weer Nijmegen, dus nog veel voor de boeg.
    hier alles oke, er gebeurt niets bijzonders hoor, en geen spectaculair nieuws, heb wel veel zin in de zomer, eindelijk eens andere kleren aan, maar voorlopig nog niet, afwachten dus.

    Birg nog veel plezier in Kopenhagen, nu wel tot heel gauw, maar mail nog wel weer hoor.
    groeten aan vrienden en vriendinnen.

    pootje van Swiffer en liefs van ons,

    doeiiiiiiiiiiiiiiii, HERMA

  • 30 Mei 2010 - 17:54

    Hermajanswiff:

    hallo bijna weer thuis Birgit,

    we zijn allemaal wel blij dat je er gauw weer bent hoor, vooral je mams hoor, heeft je erg gemist.
    en wat fijn dat het allemaal zo gaat, lekker voor je mams weg gaat weer thuis, en je mams een fijn hulpje in huis.
    maar ik kom ook helpen hoor, komt allemaal wel goed.
    ik hoop dat het nog net zo gezelli is daar, maar denk dat je in gedachten al een beetje aan het pakken bent, en misschien duurt het nu ook nog wel een beetje lang, wel we horen het gauW van jou. oma vindt het ook fijn dat je weer komt, ze heeft het er steeds over.
    en dan dat alles zo goed gelukt is, dus niets voor niets geweest.
    ook zullen een paar vrienden best wel blij zijn dat je er weer bent.
    en denk eens aan alle buurhondjes en swiffer!!! ha ha.
    hier is het vandaag zondag de 30e weer kouder en bijna de hele dag regen, niet leuk, dus weer om thuisklusjes te doen. ben dus ook lekker opgeschoten.
    misschien is het weer bij jullie ook wel zo, en als jij dan naar Nederland komt, de zon direkt weer gaat schijnen, anders worden we helemaal niet meer bruin!!
    Cristel en Jeroen hebben de griep, Jordan net weer een beetje beter, heeft hoge koortsen gehad, zelfs op zijn verjaardag, daar zijn ze echt wel aan het klungelen dit jaar, hebben ook zon nodig.
    gisteren bij Omi paps en mams nog gesproken, we hopen dat oma gauw bericht krijgt om te verhuizen het is echt nodig, we vinden het fijn dat ze zelf zo graag wil.
    wel morgen weer maandag, allemaal weer aan het werk, geniet jij nog maar lekker ff, want het is nu BIJNA voorbij.
    groeten aan alle vrienden en tot over heel GAUW.

    liefs jan herma en GEKNIPTE POOTJES VAN SWIFF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Birgit

Actief sinds 23 Dec. 2009
Verslag gelezen: 2513
Totaal aantal bezoekers 18736

Voorgaande reizen:

22 Januari 2010 - 22 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: